Gölgelere kimlerin gizlendiğini bul.
Jack & Dedektifler bir strateji oyunudur. Bu, sosyal çıkarım türüne bir PVP dokunuşudur. Oyuncular, aralarında Jack the Ripper'ı alışılmış sözlü iletişim olmadan tanımlamak zorundadır. Oyuncular iki takıma ayrılır: Jack the Ripper ve dedektifler. Jack, tespit edilmeden cinayet işlemesi gerekirken, dedektifler ipuçlarını bir araya getirip Jack'in kim olduğunu düşündükleri kişiye oy vermelidir.
Jack & Dedektifler'i farklı kılan şey sessizliktir — oyun sırasında konuşmaya izin verilmez. Oyuncular, çıkarımlarını yapmak için diğerlerinin eylemlerini gözlemlemeye dayanmak zorundadır.
Sessizlik anahtardır
Jack & Dedektifler'de, oyuncu elenmesini de ortadan kaldırarak, herkesin oyunun sonuna kadar oyunda kalmasını sağlar, bu da benzer oyunlarda erken elenenler için daha kapsayıcı ve daha az sinir bozucu hale getirir. Her oyunun yalnızca yaklaşık 10 dakika sürmesi, yoğun stratejik düşünme için hızlı turlar sağlar. Ayrıca, Jack ile birlikte olan ve Jack kazandığında kazanan bir maniak rolünü de tanıtır.
Bu, oyuncuların sadece Jack'in kim olduğunu değil, aynı zamanda onlara karşı çalışanların kim olabileceğini de çözmeleri gerektiğinden, bir başka merak katmanı ekler. Oyun, herkesin Jack'in kim olduğunu düşündüğünü belirlemesi gereken bir oylama aşaması ile zirveye ulaşır ve her turda gergin bir sonuca yol açar. Çevrimiçi oyun ve özel maçlar için özelleştirilebilir kurallar ile oyun, esneklik ve çeşitlilik sunar.
Bu, oyuncuların arkadaşlarıyla veya küresel rakiplerle hızlı ve stratejik dedektiflik oyunlarının tadını çıkarmasını sağlar. Ancak, sözlü etkileşim eksikliği geleneksel sosyal çıkarım oyunlarının hayranlarına hitap etmeyebilir. Oyunun sessiz doğası, oyuncular arasındaki sosyal etkileşimi sınırlayabilir. Bazı oyuncular mekanikleri çok basit bulabilir ve daha derin bir anlatım veya karakter gelişiminin olmaması bazıları için çekiciliği sınırlayabilir.
Konuşma yok, eleme yok
Jack & Dedektifler gergin, stratejik ve diğer sosyal çıkarım oyunlarından ferahlatıcı bir şekilde farklıdır. Konuşmanın olmaması, oyuncuları eylemlere ve davranışlara dikkat etmeye zorlar, bu da daha derin bir strateji seviyesini yaratır. Her tur hızlı tempolu geçer ve hızlı oylama aşaması, kimsenin uzun süre dışarıda kalmamasını sağlar. Maniak rolünün eklenmesi karmaşıklık katmakta, oyuncuları tetikte tutmaktadır.